asapettersson.blogg.se

Tankar&vardagsbetraktelser

söndag,

Kategori: Allmänt

Imorse började min morgon lite tråkigt, och därför tänker jag fylla min söndag med sånt som får mig att bli glad och må bra. Jag började med att "bota" mitt ledsna humör med något som brukar förgylla mina helger - pannkakor! Idag blandade jag nyttigt med mindre nyttigt. Jag kom till pannkakshimlen! Lätt de godaste pannkakorna jag ätit någonsin! Och som hjärtat sa, de kanske inte var själva pannkakorna som gjorde det hela utan toppingen, hehe men mitt humör är nu myyycket bättre vill jag lova ;)



Pannkakorna gjorde jag genom att mixa 2 äggvitor, 0,5dl glutenfria havregryn, 1 tsk bakpulver, 1 msk fiberhusk, 1 skopa fitnessguru whey jordgubb/vitechoklad (proteinpulver), 1,5 dl mandelmjölk till en jämn smet. Dessa stekte jag som små pannkakor i kokosolja. Sedan varvade jag pannkakorna med fredagens kvarvarande topping från kladdkakan jag gjorde till alla<3ansdagsefterrätt. I den var det maskarpone, hallon och florsocker. Kärlek!
Kommentera inlägget här: