asapettersson.blogg.se

Tankar&vardagsbetraktelser

alla är vi nybörjare någon gång,

Kategori: Allmänt

Jag har ju precis börjat styrketränat, med "de stora killarna" i gymmet. Haha, iallafall med fria vikter. Idag var mitt andra pass bara! Tidigare har jag hållt mig till konditions delen av gymmet samt i de "tomma" utrymmena, som kanske mer är till för mage/stretch. Eller så har jag kört pass eller styrka ensam i gruppträningssalen, allt för att ingen ska se mig och för att jag ska ta så liten plats som möjligt. Jag har helt enkelt inte vågat vara i gymmet bland folket! Iallafall. Styrka i gymmet idag, armar/mage på schemat. Kör bicepscurls. Känner mig SÅ löjlig. Övning nummer 3 är bicepscurls i kabelmaskin. Blir nästan arg över att jag är SÅ himla mycket svagare i vänster. Skriver till R som tröstar med att de blir snabbt bättre bara jag fortsätter. Kör nästa set. Tungt som FAN för vänster, höger är typ normal, haha, - men kan ju inte öka på höger eftersom att ja behöver bli jämnstark och inte ännu mer ojämn i musklerna. Så ser jag en man komma mot mig och jag ser hur läpparna rörs. Plockar av lurarna och mannen säger:

- Ska du verkligen ha olika vikter? Du har två på den sidan och tre på den, säger han och pekar.

Jag har alltså 2,5 kg mer på vänster! Inte konstigt att de va tungt som fan! Tur som fan att ja kan skratta åt de, och det kommer inte förstöra min träning i framtiden, även om jag ville sjunka genom jorden och byta gym där ett tag ;)

Summasumarum: Alla är vi nybörjare någon gång. Men låt det inte förstöra någonting utan ta lärdom av det och kolla vikterna en extra gång nästa gång du är på gymmet!
Kommentera inlägget här: