asapettersson.blogg.se

Tankar&vardagsbetraktelser

det onda botar vi med gotta,

Kategori: Allmänt

Senaste året har jag haft problem med min rygg, axlar och nacke. Jag har såna spänningar att jag har strålningar ut i armen, nedre ryggen samt huvudvärk, konstant. Vilket är så himla tråkigt eftersom att det förstör för mig i mitt dagliga liv. Jag sover dåligt, klarar inte av jobbet, jag är sur och grinig när jag kommer hem eftersom att jag har så ont. Flera dagar har jag inte ens tagit mig upp ur sängen på morgonen. Jag har varit på åtskilliga behandlingar hos naprapat och sjukgymnast. Var på naprapatbehandling igår, fick akupunktur samt lite massage, tidigare har det inte bara varit akupunktur utan han har stuckit nålarna i musklerna för att få bort spänningarna mer effektivt. men det gick inte nu. Känns inte som att jag orkar gå och ha såhär ont längre, det känns som att man griper i varje halmstrå tillslut, så jag ringde hc och sjukvårdsrådgivningen idag. Fick telefontid med läkare nästa vecka. Sålänge gick jag till hälsokosten och köpte mig en hållningsväst och magnesium, plus att jag kör vidare på övningarna jag fått tidigare. Vemfan vill vara en bitterfitta som går runt och har ont hela tiden?!

Som tröst ikväll, och för att det blivit lite lite mat här idag, så blev det en kopp med kärlek till kvällsfika. Ser inte så gott ut men så himla gott&mättande.



1 äggvita, 1,5 msk kakao, 1 tsk honung, 1,5 msk kokosmjöl, 2-3 msk valfri mjölk (jag hade mandelmjölk), 1/4 msk bakpulver. Dessutom fyllde jag min mugcake med hallon, jordnötssmör och lite kokosflagor. Blanda allt detta i en mugg och kör i micron 1-1,5 minuter ungefär. Ni märker när den känns klar :)

KOMMENTARER:

  • Anja säger:
    2014-01-29 | 18:12:08
    Bloggadress: http://anjablixherrlander.blogg.se

    Ännu ett grymt recept! Ska typ skapa ett worddokument med "Åsas recept" eller liknande, här fullkomligt sprutar det ju ut recept som verkar sjukt goda!

    Jag hade förresten en hållningsväst, och gjorde lite fel med den. Spände åt den som bara fan, och fick lite förskjutningar i nackkotorna så jag fick spränghuvudvärk. Så börja försiktigt, och följ tidsrekommendationerna! :)

    Svar: Hoppas du gillar recepten! Det är så himla kul att testa massa nya&goda recept, och såklart hoppas jag även andra hittar sina favoriter :) Oj, det lät fan inte skönt! Igår hade jag den flera timmar, och det kändes iof i kroppen, så idag har jag tagit det lugnare. Tyckte det kändes lite med 30 min, men man måste ju verkligen lyssna på kroppen!
    Åsa Pettersson

Kommentera inlägget här: