asapettersson.blogg.se

Tankar&vardagsbetraktelser

det ska va gött att leva,

Kategori: Allmänt

Ihelgen har jag levt gott. Efter jobbet gick jag förbi gymmet och körde ben/rumpa innan jag gick hem för en myskväll med Biggen medans mannen i huset var ute och svirade med jobbet. Gjorde lite nyttigare godis som jag tänkte mumsa på, tillsammans med ett glas vin framför en girlygirly film. När jag precis börjat kolla på filmen så får jag ett sms från hjärtat att han va påväg hem, med sig hade han en påse från Hemmakväll. Så vi bytte och kollade på Frozen istället och mumsade godis, himla mysigt!

Igår skulle vi gå på stan och medans jag gjorde mig iordning så kände jag mig så himla ful, glåmig, stora påsar under ögonen/röda ögon, finnig och så himla missnöjd med mig själv. Så jag sprang upp på Kicks i ren panik och sa att jag vill ha ett mirakelunderlag för att få dethär (pekandes på fejset) att se bra ut. Det slutade med att jag kom ut med en foundation, nymejkat fejs och 450 spänn fattigare. Alltså den paniken och känslan att inte duga är så fruktansvärd! Och den tackar vi pmset för, suck!
Men efter att ha fått på en bra underlagskräm, fikat lite och efter träning så kändes det bättre. Så vi köpte med oss sushi och en flaska vin och åkte till ett par vänner. Vid 9 ringde pappa och vi fick åka hem för att lämna av Biggisen. Han åkte nämligen till Hede för att vara hos pappa ett tag, han ska bla operera bort analsäckarns på tisdag..

Imorse fixade hjärtat tvätt samt gick och handlade mysfrukost innan jag knappt klivit upp ur sängen. Fick till och med tulpaner (älskar tulpaner!) och det är ju inte varje dag man får det. Idag mår jag bättre i humöret, men känner av lite kittel i näsan och är lite småsnorig. Har inte tid att bli sjuk- jag har ju värsta bästa träningsveckan framför mig! Jag har precis bytt gym så jag har, förutom massa härlig styrketräning, massa roliga pass att se fram emot!
Kommentera inlägget här: